# |
Előadás |
Témakör |
1 |
Farkas István: A HBONE 2024. évi fejlesztési eredményei |
|
2 |
Dr. Albert Ágota: Hogyan csökkenthetjük az informatikusok és a jogászok közötti kommunikációs problémákat az MI alkalmazása során az oktatási szektorban? |
|
3 |
Maróthy Szilvia: Open Access és a könyvek. Egy marginalizálódott téma feléledése |
|
4 |
Prof. Dr. Gál Zoltán: Alacsony röppályás műholdas rendszerek Internet forradalma |
|
5 |
Szepesi Judit: Művészet és technológia – a kreativitás és az informatika szinergiája |
|
6 |
Soós Gábor – Ormos Pál: Úton az 5G SA felé |
|
7 |
Moldován István: Katalógusok gazdagítása online tartalommal |
|
8 |
Perlaki Attila: Robotika oktatása és népszerűsítése project alapon |
|
9 |
Aczél-Partos Adrienn: A plágium digitális transzformációja |
|
10 |
Arató Balázs: A PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont (EKTK) EDUC-WIDE szerepvállalása – feladatok, tapasztalatok, jövőbeni kilátások |
|
11 |
Száldobágyi Ádám – Karácsony Gyöngyi – Fazekas-Paragh Judit: A tudományos munka értékelésének reformja a Debreceni Egyetemen, avagy a CoARA első éve. |
|
12 |
Bánki Zsolt – Szerényi Ildikó: A crowdsourcing-tól a mesterséges intelligenciáig |
|
13 |
Holl András: MTMT3 – az adatbázis megújul |
|
14 |
Kókay Péter: Data Journalok: Az adatok publikálásának jövője a tudományos kommunikációban? |
|
15 |
Lovász Dávid: Diamond open access folyóirat-fejlesztés a Pécsi Tudományegyetemen – a PTE egyetemi folyóirat-támogatási pályázat első két évének tapasztalatai |
|
16 |
Molnár Sándor: Vizuális technikák használata a projekt-tervezés és vezetői döntéstámogatás során az SZTE Klebelsberg Könyvtárban |
|
17 |
Hoczopán Szabolcs – Nagy Gyula: Adatrepozitórium projekt a Szegedi Tudományegyetemen |
|
18 |
Antal Péter: Oktatás és kompetenciaváltozások a mesterséges intelligencia korában |
|
20 |
Farkas Henrietta: Adatbányászat a levélszemét elleni harcban |
|
21 |
Takács Emma – Hajós Mátyás – Horváth Dániel – Ormos Pál: Össze-, és Szétszerelési Folyamatok Fokozása Emberközpontú Intelligens AR Asszisztens Segítségével |
|
22 |
Rigó Ernő: Föderatív biztonsági műveleti központ létesítési tapasztalatok |
|
23 |
Takács Emma – Hajós Mátyás – Horváth Dániel – Ormos Pál: 5G-Támogatott AI-Vezérelt AR Asszisztens Ember-Robot Együttműködéshez |
|
24 |
Dr. Király Roland – Király Krisztina – Dr. Király Sándor: Neurális hálózatok valósághű reprezentációja |
|
25 |
Tóth Zoltán: A HUN-REN Adatrepozitórium Platform (ARP) első éve – üzemeltetés és fejlesztési lehetőségek |
|
26 |
Fülöp Tiffany: Open Journal Systems és Open Monograph Press a gyakorlatban – technikai kihívások és megoldások |
|
27 |
Egyed-Gergely Júlia – Meiszterics Enikő: A HUN-REN Adatrepozitórium Platform (ARP) első éve – bemutatkoznak az ARP használók és az ARP-ban elérhető kutatási adatok |
|
28 |
Mohácsi János: AARC TREE: BluePrint architektúra a kutatási infrastruktúrák közötti átjárhatóság növelésére |
|
29 |
Kádárné Kelemen Ildikó: Az EOSC Gravity szerepe az EOSC Föderáció építésében |
|
30 |
Horváth Gábor: Térinformatika a föld alatt és a levegőben |
|
31 |
Mohácsi János: Mit hoz a GN5-2? |
|
32 |
Kovács László: A HUN-REN ARP föderált kutatási adatrepozitórium hálózat EOSC föderálása felé |
|
33 |
Kovács László: Nemzeti Informatikai Infrastruktúrák FÓRUMA |
|
34 |
Kiss Anikó – Bak Balázs – Pap Kristóf: Vezetői információs rendszer az Open Access publikációk rendszerszintű nyomon követésére a Debreceni Egyetemen |
|
35 |
Király Sándor – Balla Tamás – Király Roland: SQL programozási felmérők fejlesztése oktatási játékokkal: Egy gamifikált megközelítés |
|
36 |
Ungváry Rudolf: A MARC21 eddigi magyar fordításai és ChatGDP fordítása. Összehasonlító vizsgálat |
|
37 |
Szentkereszti Máté: Svábhegy 2.0 Tematikus tartalomszolgáltatás és ismeretterjesztés Jókai Mór virtuális kertjében |
|
38 |
Molnár Tamás: Multimédiás tananyagok előállítása Moodle kurzusokban mesterséges intelligencia segítségével |
|
39 |
Molnár Tamás: Mesterséges intelligencia alapú robotok használata az oktatásban |
|
40 |
Koczka Ferenc: Informatikai rendszerek biztonságának mérése és tesztelése — módszerek és gyakorlati eredmények |
|
41 |
Marosi Attila Csaba – Máray Tamás: Kvantumszámítástechnika: Fejlemények, kihívások és jövőbeli kilátások |
|
42 |
Debreceni Győző – Mohácsi János: Sulinetből Diákháló |
|
43 |
Máté István: Informális tanulási terek fejlesztésének módszertani kérdései korszerű digitális technológiai megoldásokkal |
|
44 |
Pfeiffer Szilárd – Balsai Péter: Ha a második faktor TOTP, akkor minden rendben… (Egy hiedelem vizsgálata) |
|
45 |
Négyesi Péter: Adaptív e-learning rendszer használata a számelmélet speciális témaköreinek tanításában – A beválásvizsgálat eredményei |
|
46 |
Gerencsér Judit: (Mega)trendek – könyvtárak és könyvtárosok új szerepkörben a 21. században |
|
47 |
Vida Bence – Sebestyén Ádám: Wikitext az ELTEdata adatbázisban – Bethlen Miklós kancellár levelezésének szemantikus feldolgozása |
|
48 |
Dömölki Bálint – Havass Miklós – Holl András – Langer Tamás: Az NJSZT Informatikatörténeti Fóruma honlapjának megőrzése az „örökkévalóság” számára |
|
49 |
Kalcsó Gyula: A magyar webtér aratásával kapcsolatos kurátori feladatok |
|
50 |
Csernai Zoltán: Az informatikai gondolkodás fejlesztése online kurzuson keresztül: előzetes tudás, attitűdváltozás és tanulói aktivitás vizsgálata |
|
51 |
Hegedüs Krisztina: Helyismereti periodika összeállítása és előkészítése a digitalizáláshoz |
|
52 |
Mihály Eszter: A digitális kritikai szövegkiadások kihívásai és lehetőségei |
|
53 |
Tóth Bálint – Juhász Zoltán: A Wavelet-transzformáció párhuzamosítása multi-GPU környezetben a Komondor szuperszámítógépen |
|
54 |
Varga Emese: A Keresztury Dezső-hagyaték feldolgozásának és kutatásának digitális filológiai lehetőségei |
|
55 |
Yang Zijian Győző – Hatvani Péter – Héja Enikő – Osváth Mátyás – Ligeti-Nagy Noémi: PULI korpusz – a legnagyobb magyar nyelvű tanítókorpusz |
|
56 |
Osváth Mátyás – Farkas Attila – Hatvani Péter – Ligeti-Nagy Noémi – Póra Krisztián – Yang Zijian Győző – Lovas Róbert: Felhőbe ment a PULI |
|
57 |
Könczöl Tamás Balázs – Vitéz Gyöngyvér: Generatív AI a tudásmenedzsment alapú tananyagfejlesztésben – skilltoolkit.ai |
|
58 |
Czeglédi László: A konstruktív gondolkodástól a kognitív elsorvadásig: a könyvtári környezet szerepe a változásokban |
|
59 |
Micsik András – Kukucska Ákos – Nagy Kadosa – Tanácsi Roland: Tudományosztályozás az MTMT-ben: MI és más lehetőségek |
|
60 |
Tamásné Kovács Adrienn: Technológiai újdonságok az MNMKK OSZK szolgáltatásaiban |
|
61 |
Mészáros Tamás: A nemzeti könyvtár digitalizálása: az elmúlt 5 év, a jelen és a jövő |
|
62 |
Kukár Barnabás Manó: Digitalizálási koncepció és jövőkép a nemzeti könyvtárban |
|
63 |
Klinger Gábor – Görög Dániel Áron – Rényi Mátyás Attila: Automatizált utófeldolgozási keretrendszer kialakítása a digitális objektumkezelésben |
|
64 |
Rényi Màtyàs Attila: Repozitórium vagy megőrzési rendszer? Hogyan tudja biztosítani digitális állományai megőrzését egy nemzeti könyvtár? |
|
65 |
Nagy Andor: Könyvtári evolúció: innovációkkal a változás élvonalában |
|
66 |
Farkas Attila – Kacsuk Péter: HUN-REN Cloud új GPU erőforrás menedzsment módszertana az AI4Science programban |
|
67 |
Máray Tamás: Magyar e-infrastruktúra európai együttműködésekben |
|
68 |
Fellegi Zsófia: Kutatási adatok az irodalomtudományban: az ARP adatrepozitórium |
|
69 |
Nagy Róbert: Adaptív tanulástámogató rendszer: a differenciált fejlesztés lehetősége |
|
70 |
Palkó Gábor: Digitálisan született kritikai kiadások a print médiumban |
|
71 |
Dobás Kata – Szekrényes István: Az ITIdata szemantikus adatbázis új keresőfelületei |
|
72 |
Ujhelyi Gábor: Automatikus számonkérés-értékelés lehetőségei nagy nyelvi modellek segítségével: Szövegszerkesztési feladatok vizsgálata |
|
73 |
Kovács Márton: Helyismereti periodikák digitalizálása az OSZK-ban |
|
74 |
Héder Mihály: A GÉANT projekt Trust & Identity inkubátor aktuális témái |
|
75 |
Hajdu Krisztián: A mesterséges intelligencia szerepe és szabályozása a felsőoktatásban |
|
76 |
Radics Krisztina: Az online szabadulószobák didaktikai lehetőségei a tanulási motiváció mérésére és fejlesztésére |
|
77 |
Prantner Csilla: Oktatástervezés – hibrid tanulástámogató digitális felületek kialakításának innovatív módszertana |
|
78 |
Vágvölgyi Csaba – Dr. Cserhátiné Vecsei Ildikó – Köpösdi Zsuzsa: MI/AI integrációs lehetőségek a Moodle LMS-ben |
|
79 |
Bolya Mátyás: Zene és szöveg digitális munkakörnyezetben. Jelrendszerek hatékony konverziója |
|
80 |
Szendi Attila: A szövegegységre hivatkozó könyvtár- és információtudományi mesterséges intelligencia tudományos adatforrástára |
|
81 |
Pozsonyi Enikő – Lengyelné dr. Molnár Tünde – Dr. Racsko Réka: Mobiltelefon-használat korlátozásának tapasztalatai a középiskolások körében |
|
82 |
Szatucsek Zoltán – Bánki Zsolt: Új technológiák hatása a történeti demográfiai kutatásra |
|
83 |
Lengyelné dr. Molnár Tünde – Dr. Racsko Réka: Az óvodapedagógusok médiaműveltségének helyzete és fejlesztési lehetőségei – egy hazai felmérés tükrében |
|
84 |
Bedő Norbert – Zeisel Tamás: L4 telemetria AI biztonsági megoldások számára |
|
85 |
Fazekas-Paragh Judit – Bor Balázs – Nyitrai Nóra: Egykapus kutatástámogatás a gyakorlatban: A Tudóstér új dimenziói |
|
86 |
Kiss Zoltán: Felkerülünk végre a térképre – ilyen lesz az új magyar/európai HPC |
|
87 |
Környei László – Pintér Zsolt – Terjék Mihály: Sétáltassunk KOMONDOR-t, bevezetés a HPC használatba |
|
88 |
Terjék Mihály – Pintér Zsolt: NCC avagy HPC lehetőségek Magyarországon |
|
89 |
Baksay Csanád – Polgár Péter – Menyhárt Tamás: Esettanulmány a HPC Újraüzemelés és Modernizációban |
|
90 |
Czirfusz Dóra: Adatintegrációra épülő kutatási lehetőségek az oktatásban |
|
91 |
Dr. Nemes László: Digitálistananyag-repozitórium fejlesztésének kihívásai |
|
92 |
Dr. Lénárd András: Új utak a digitális tananyagok fejlesztésében és értékelésében |
|
93 |
Gráf-Szabó Veronika: Egyéni tanulási útvonalak kialakítása a Canvas keretrendszerben |
|
94 |
Dr. Balogh Anikó – Vetési Erika: A munka és a család melletti tanulás, a szülők támogatása a felsőoktatásban |
|
95 |
Molnár Péter: Az eduID föderáció aktuális fejlesztései |
|
96 |
Lakatos Róbert: NVIDIA DGX-alapú Kutatási és Ipari-Fejlesztés Támogatás |
|
97 |
Bán Miklós: Biodiverzitási adatok a gazdasági tervezésben: Előrejelzések és együttműködés az OpenBioMaps keretrendszerrel |
|
98 |
Pap Martin Felicián: Exploratory Research on Hyperparameters in CNN-based Device Identification using HPC |
|
99 |
Dr. Szűts Károly: Boldogan a világhálón |
|
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|