Elfogadott előadások listája

# Előadás Témakör
1 Farkas István: A HBONE 2024. évi fejlesztési eredményei  
2 Dr. Albert Ágota: Hogyan csökkenthetjük az informatikusok és a jogászok közötti kommunikációs problémákat az MI alkalmazása során az oktatási szektorban?  
3 Maróthy Szilvia: Open Access és a könyvek. Egy marginalizálódott téma feléledése  
4 Prof. Dr. Gál Zoltán: Alacsony röppályás műholdas rendszerek Internet forradalma  
5 Szepesi Judit: Művészet és technológia – a kreativitás és az informatika szinergiája  
6 Soós Gábor – Ormos Pál: Úton az 5G SA felé  
7 Moldován István: Katalógusok gazdagítása online tartalommal  
8 Perlaki Attila: Robotika oktatása és népszerűsítése project alapon  
9 Aczél-Partos Adrienn: A plágium digitális transzformációja  
10 Arató Balázs: A PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont (EKTK) EDUC-WIDE szerepvállalása – feladatok, tapasztalatok, jövőbeni kilátások  
11 Száldobágyi Ádám – Karácsony Gyöngyi – Fazekas-Paragh Judit: A tudományos munka értékelésének reformja a Debreceni Egyetemen, avagy a CoARA első éve.  
12 Bánki Zsolt – Szerényi Ildikó: A crowdsourcing-tól a mesterséges intelligenciáig  
13 Holl András: MTMT3 – az adatbázis megújul  
14 Kókay Péter: Data Journalok: Az adatok publikálásának jövője a tudományos kommunikációban?  
15 Lovász Dávid: Diamond open access folyóirat-fejlesztés a Pécsi Tudományegyetemen – a PTE egyetemi folyóirat-támogatási pályázat első két évének tapasztalatai  
16 Molnár Sándor: Vizuális  technikák használata a projekt-tervezés és vezetői döntéstámogatás során az SZTE Klebelsberg Könyvtárban  
17 Hoczopán Szabolcs – Nagy Gyula: Adatrepozitórium projekt a Szegedi Tudományegyetemen  
18 Antal Péter: Oktatás és kompetenciaváltozások a mesterséges intelligencia korában  
20 Farkas Henrietta: Adatbányászat a levélszemét elleni harcban  
21 Takács Emma – Hajós Mátyás – Horváth Dániel – Ormos Pál: Össze-, és Szétszerelési Folyamatok Fokozása Emberközpontú Intelligens AR Asszisztens Segítségével  
22 Rigó Ernő: Föderatív biztonsági műveleti központ létesítési tapasztalatok  
23 Takács Emma – Hajós Mátyás – Horváth Dániel – Ormos Pál: 5G-Támogatott AI-Vezérelt AR Asszisztens Ember-Robot Együttműködéshez  
24 Dr. Király Roland – Király Krisztina – Dr. Király Sándor: Neurális hálózatok valósághű reprezentációja  
25 Tóth Zoltán: A HUN-REN Adatrepozitórium Platform (ARP) első éve – üzemeltetés és fejlesztési lehetőségek  
26 Fülöp Tiffany: Open Journal Systems és Open Monograph Press a gyakorlatban – technikai kihívások és megoldások  
27 Egyed-Gergely Júlia – Meiszterics Enikő: A HUN-REN Adatrepozitórium Platform (ARP) első éve – bemutatkoznak az ARP használók és az ARP-ban elérhető kutatási adatok  
28 Mohácsi János: AARC TREE: BluePrint architektúra a kutatási infrastruktúrák közötti átjárhatóság növelésére  
29 Kádárné Kelemen Ildikó: Az EOSC Gravity szerepe az EOSC Föderáció építésében  
30 Horváth Gábor: Térinformatika a föld alatt és a levegőben  
31 Mohácsi János: Mit hoz a GN5-2?  
32 Kovács László: A HUN-REN ARP föderált kutatási adatrepozitórium hálózat EOSC föderálása felé  
33 Kovács László: Nemzeti Informatikai Infrastruktúrák FÓRUMA  
34 Kiss Anikó – Bak Balázs – Pap Kristóf: Vezetői információs rendszer az Open Access publikációk rendszerszintű nyomon követésére a Debreceni Egyetemen  
35 Király Sándor – Balla Tamás – Király Roland: SQL programozási felmérők fejlesztése oktatási játékokkal: Egy gamifikált megközelítés  
36 Ungváry Rudolf: A MARC21 eddigi magyar fordításai és ChatGDP fordítása. Összehasonlító vizsgálat  
37 Szentkereszti Máté: Svábhegy 2.0 Tematikus tartalomszolgáltatás és ismeretterjesztés Jókai Mór virtuális kertjében  
38 Molnár Tamás: Multimédiás tananyagok előállítása Moodle kurzusokban mesterséges intelligencia segítségével  
39 Molnár Tamás: Mesterséges intelligencia alapú robotok használata az oktatásban  
40 Koczka Ferenc: Informatikai rendszerek biztonságának mérése és tesztelése — módszerek és gyakorlati eredmények  
41 Marosi Attila Csaba – Máray Tamás: Kvantumszámítástechnika: Fejlemények, kihívások és jövőbeli kilátások  
42 Debreceni Győző – Mohácsi János: Sulinetből Diákháló  
43 Máté István: Informális tanulási terek fejlesztésének módszertani kérdései korszerű digitális technológiai megoldásokkal  
44 Pfeiffer Szilárd – Balsai Péter: Ha a második faktor TOTP, akkor minden rendben… (Egy hiedelem vizsgálata)  
45 Négyesi Péter: Adaptív e-learning rendszer használata a számelmélet speciális témaköreinek tanításában – A beválásvizsgálat eredményei  
46 Gerencsér Judit: (Mega)trendek – könyvtárak és könyvtárosok új szerepkörben a 21. században  
47 Vida Bence – Sebestyén Ádám: Wikitext az ELTEdata adatbázisban – Bethlen Miklós kancellár levelezésének szemantikus feldolgozása  
48 Dömölki Bálint – Havass Miklós – Holl András – Langer Tamás: Az NJSZT Informatikatörténeti Fóruma honlapjának megőrzése az „örökkévalóság” számára  
49 Kalcsó Gyula: A magyar webtér aratásával kapcsolatos kurátori feladatok  
50 Csernai Zoltán: Az informatikai gondolkodás fejlesztése online kurzuson keresztül: előzetes tudás, attitűdváltozás és tanulói aktivitás vizsgálata  
51 Hegedüs Krisztina: Helyismereti periodika összeállítása és előkészítése a digitalizáláshoz  
52 Mihály Eszter: A digitális kritikai szövegkiadások kihívásai és lehetőségei  
53 Tóth Bálint – Juhász Zoltán: A Wavelet-transzformáció párhuzamosítása multi-GPU környezetben a Komondor szuperszámítógépen  
54 Varga Emese: A Keresztury Dezső-hagyaték feldolgozásának és kutatásának digitális filológiai lehetőségei  
55 Yang Zijian Győző – Hatvani Péter – Héja Enikő – Osváth Mátyás – Ligeti-Nagy Noémi: PULI korpusz – a legnagyobb magyar nyelvű tanítókorpusz  
56 Osváth Mátyás – Farkas Attila – Hatvani Péter – Ligeti-Nagy Noémi – Póra Krisztián – Yang Zijian Győző – Lovas Róbert: Felhőbe ment a PULI  
57 Könczöl Tamás Balázs – Vitéz Gyöngyvér: Generatív AI a tudásmenedzsment alapú tananyagfejlesztésben – skilltoolkit.ai  
58 Czeglédi László: A konstruktív gondolkodástól a kognitív elsorvadásig: a könyvtári környezet szerepe a változásokban  
59 Micsik András – Kukucska Ákos – Nagy Kadosa – Tanácsi Roland: Tudományosztályozás az MTMT-ben: MI és más lehetőségek  
60 Tamásné Kovács Adrienn: Technológiai újdonságok az MNMKK OSZK szolgáltatásaiban  
61 Mészáros Tamás: A nemzeti könyvtár digitalizálása: az elmúlt 5 év, a jelen és a jövő  
62 Kukár Barnabás Manó: Digitalizálási koncepció és jövőkép a nemzeti könyvtárban  
63 Klinger Gábor – Görög Dániel Áron – Rényi Mátyás Attila: Automatizált utófeldolgozási keretrendszer kialakítása a digitális objektumkezelésben  
64 Rényi Màtyàs Attila: Repozitórium vagy megőrzési rendszer? Hogyan tudja biztosítani digitális állományai megőrzését egy nemzeti könyvtár?  
65 Nagy Andor: Könyvtári evolúció: innovációkkal a változás élvonalában  
66 Farkas Attila – Kacsuk Péter: HUN-REN Cloud új GPU erőforrás menedzsment módszertana az AI4Science programban  
67 Máray Tamás: Magyar e-infrastruktúra európai együttműködésekben  
68 Fellegi Zsófia: Kutatási adatok az irodalomtudományban: az ARP adatrepozitórium  
69 Nagy Róbert: Adaptív tanulástámogató rendszer: a differenciált fejlesztés lehetősége  
70 Palkó Gábor: Digitálisan született kritikai kiadások a print médiumban  
71 Dobás Kata – Szekrényes István: Az ITIdata szemantikus adatbázis új keresőfelületei  
72 Ujhelyi Gábor: Automatikus számonkérés-értékelés lehetőségei nagy nyelvi modellek segítségével: Szövegszerkesztési feladatok vizsgálata  
73 Kovács Márton: Helyismereti periodikák digitalizálása az OSZK-ban  
74 Héder Mihály: A GÉANT projekt Trust & Identity inkubátor aktuális témái  
75 Hajdu Krisztián: A mesterséges intelligencia szerepe és szabályozása a felsőoktatásban  
76 Radics Krisztina: Az online szabadulószobák didaktikai lehetőségei a tanulási motiváció mérésére és fejlesztésére  
77 Prantner Csilla: Oktatástervezés – hibrid tanulástámogató digitális felületek kialakításának innovatív módszertana  
78 Vágvölgyi Csaba – Dr. Cserhátiné Vecsei Ildikó – Köpösdi Zsuzsa: MI/AI integrációs lehetőségek a Moodle LMS-ben  
79 Bolya Mátyás: Zene és szöveg digitális munkakörnyezetben. Jelrendszerek hatékony konverziója  
80 Szendi Attila: A szövegegységre hivatkozó könyvtár- és információtudományi mesterséges intelligencia tudományos adatforrástára  
81 Pozsonyi Enikő – Lengyelné dr. Molnár Tünde – Dr. Racsko Réka: Mobiltelefon-használat korlátozásának tapasztalatai a középiskolások körében  
82 Szatucsek Zoltán – Bánki Zsolt: Új technológiák hatása a történeti demográfiai kutatásra  
83 Lengyelné dr. Molnár Tünde – Dr. Racsko Réka: Az óvodapedagógusok médiaműveltségének helyzete  és fejlesztési lehetőségei – egy hazai felmérés tükrében  
84 Bedő Norbert – Zeisel Tamás: L4 telemetria AI biztonsági megoldások számára  
85 Fazekas-Paragh Judit – Bor Balázs – Nyitrai Nóra: Egykapus kutatástámogatás a gyakorlatban: A Tudóstér új dimenziói  
86 Kiss Zoltán: Felkerülünk végre a térképre – ilyen lesz az új magyar/európai HPC  
87 Környei László – Pintér Zsolt – Terjék Mihály: Sétáltassunk KOMONDOR-t, bevezetés a HPC használatba  
88 Terjék Mihály – Pintér Zsolt: NCC avagy HPC lehetőségek Magyarországon  
89 Baksay Csanád – Polgár Péter – Menyhárt Tamás: Esettanulmány a HPC Újraüzemelés és Modernizációban  
90 Czirfusz Dóra: Adatintegrációra épülő kutatási lehetőségek az oktatásban  
91 Dr. Nemes László: Digitálistananyag-repozitórium fejlesztésének kihívásai  
92 Dr. Lénárd András: Új utak a digitális tananyagok fejlesztésében és értékelésében  
93 Gráf-Szabó Veronika: Egyéni tanulási útvonalak kialakítása a Canvas keretrendszerben  
94 Dr. Balogh Anikó – Vetési Erika: A munka és a család melletti tanulás, a szülők támogatása a felsőoktatásban  
95 Molnár Péter: Az eduID föderáció aktuális fejlesztései  
96 Lakatos Róbert: NVIDIA DGX-alapú Kutatási és Ipari-Fejlesztés Támogatás  
97 Bán Miklós: Biodiverzitási adatok a gazdasági tervezésben: Előrejelzések és együttműködés az OpenBioMaps keretrendszerrel  
98 Pap Martin Felicián: Exploratory Research on Hyperparameters in CNN-based Device Identification using HPC  
99 Dr. Szűts Károly: Boldogan a világhálón  
100