Előadások témakörönként

SZ/T Név Cím
1.1 Bálint Lajos GÉANT Compendium – az NREN-ek családi fotóalbuma
1.1. Mohácsi János A kutatás, felsőoktatás és közgyűjtemények következő generációja – stratégiai elképzelések ezek infrastukturális megújítására
1.1. Farkas  István A HBONE 2017. évi fejlesztési eredményei
1.1. Mészáros Mihály Kalandozás a NAT és a Valósidejű kommunikáció tűzfalátjárásának világában
1.1. Bálint Lajos Nemzetközi együttműködés az e-Infrastruktúrák területén: helyzetkép, dilemmák, esélyek és kockázatok
1.1. Dudás Dezső GINOP-3.4.6 (sávszélesség bővítés) projekt bemutatása
1.1. Megyeri Lajos GINOP-3.3.1 (DJP wifi) projekt bemutatása
1.1. Debreceni Győző A HBONE gerinchálózat kiterjesztése
1.7. Gyürke Attila SZIP Szintézis
2.1. Dr. Racsko Réka, Dr. Kis-Tóth Lajos Az oktatási közeg digitalizációjának mérőszáma: a Digitális Átállás Koefficiens
2.1. Baratiné Sipos Lilla, Szendi Attila Munkahelyi kommunikáció a digitális korban a Miskolci Egyetemen: Hírfolyam- és feladatkezelő felhőalkalmazások használata az intézményirányításban az egyetemi könyvtár példáján
2.10 Kocsisné Baán Mária Quo vadis Open Education Europa
2.2. Dr. Balogh Anikó, Szani Ferenc, Pitlik László A hazai közszolgálati továbbképzésben résztvevő tisztviselők kompetenciamérésén alapuló programajánlás
2.2. Lengyelné Dr. Molnár Tünde, Dr. Racsko Réka A jövő pedagógustovábbképzési rendszere
2.2. Molnár Tamás, T. Nagy Judit Moodle tesztkérdések statisztikai elemzése
2.2. Dr. Somogyi Aliz E-learning rendszerek a Miskolci Egyetemen és a könyvtári szolgáltatásokban
2.2. Papp Gyula Mikro-minősítési rendszer a felsőoktatási e-learningben
2.2. Vágvölgyi Csaba GDPR és az e-learning
2.5. Mihályfi Márton A Ciscoval az oktatás nem áll meg az előadó falánál…
2.5. Antal Péter Felhőalapú tudástámogató rendszerek a gyakorlatban
2.5. Kvaszingerné Prantner Csilla Hogyan jellemezhető a tanulási folymat Emotiv EPOC EEG regisztrátumokkal?
2.9. Borbély Mária Könyvtárosok digitális kompetenciája a települési könyvtárakban
2.9. Dr. Racsko Réka, Lengyelné dr. Molnár Tünde, Gönczi-Kapros Katalin A STE(A)M oktatás keretei a transzverzális kompetenciafelfogásba
2.9. Bobák Barbara, Halász Dávid Stilometriai elemzés gépi eszközökkel
3.1. Bánkeszi Katalin, Szepesi Judit Távoktatás a Könyvtári Intézetben
3.1. Dudás Anikó Az IFLA könyvtári referenciamodell
3.1. Dancs Szabolcs Helyzetkép az RDA bevezetéséről
3.1. Hamza-Vecsei Tímea Új hatékonyság-vizsgálati módszerek alkalmazása könyvtári környezetben
3.1. Bilicsi Erika Úton a nyílt hozzáférés felé: az open access publikálás támogatása a skandináv országokban
3.11. Czeglédi László A digitális könyvtárpedagógia időszerű kérdései
3.2. Lengyel Mónika, Szabó Attila “Ki ölte meg Desdemonát?” Tudásreprezentáció szemantikus MARC környezetben
3.2. Szakadát István A Nemzeti Névterek
3.2. Burmeister Erzsébet, Espán Edina A MATARKA szerzői névtere
3.2. Gyuricza Andrea, Haász Antal Az MTA Könyvtár és Információs Központ gyűjteménye a WorldCat nemzetközi katalógusban
3.3. Lencsés Ákos E-könyvek konzorciális beszerzése – e-könyvek megjelenése az EISZ Nemzeti Programban
3.3. Kerekes Pál Pergő irodalom: kijelzőre, monitorra készült vagy átalakított szöveges műfajok vázlatos bemutatása, elérhetőségeik ismertetése
3.3. Maróthy Szilvia Tudományos elektronikus kiadások feldolgozása – projektbeszámoló
3.4 Moldován István Egy digitális könyvtár igényei
3.4. Szüts Etele A Forum Hungaricum Nonprofit Kft. aggregációs szolgáltatása a Közgyűjteményi Digitalizációs Stratégia keretében
3.4. Nagy Gyula A könyvtárak szerepe a digitális és elektronikus tananyagok archiválásában
3.4. Nagy Anna Szöveg- és adatbányászat az Európai Unió szerzői jogi irányelvjavaslatában
3.4. Karácsony Gyöngyi, Fazekas-Paragh Judit A nyílt hozzáféréstől a nyílt tudomány felé: OpenAIRE-Advance (2018-2021)
3.4. Smrcz Adam, Palkó Gábor A Magyar Filozófiai Tudástár bemutatása – The Outlines of the Online Knowledge Base of Hungarian Philosophy
3.5. Szabóné Kovács Beáta, Szendi Attila Felhő alapú referencia menedzser szoftverek az egyetemi kutatásban: A Miskolci Egyetem könyvtárosainak szerepe az Egyetemen folyó kutatásokban
3.6. Fodor János Az érdeklődés hullámai. A könyvtáros szerepe az elérhetővé tétel és a példamutatás között
3.6. Gulyás Enikő, Nagy Andor A Cselekvő Közösségek Wiki fejlesztése az Országos Széchényi Könyvtárban
3.7. Drótos László, Németh Márton A Webarchiválás oktatása – The education of web archiving
3.7. Szendi Attila, Dr. Horváth Zita, Dr. Deák Csaba, Dr. Ö. Kovács József Tudományos adatelemző módszertani központ és levéltári nyílt kutatási adatforrástár létrehozásáról a Miskolci Egyetemen
3.8. Simon András Tudásszervező rendszerek építése gyűjteménykezelő rendszerek adatbázisaiból
3.8. Szűcs Judit, Kiss Márta Kölcsönözz ki egy könyvtárost! –egy innovatív szolgáltatás távlati lehetőségei a Klebelsberg Könyvtárban
3.8. Fülöp Endre Könyvtári katalógusból bibliográfiai tudásbázis – Mit kínál a szemantikus technológia a könyvtárak számára?
3.8. Modla Márk, Molnár Sándor A kiterjesztett könyvtár – Az AR lehetőségei a tartalomszolgáltatásban.
3.8. Deák Gábor Tanulás másképp – közgyűjteményi tartalmak hasznosítása az oktatásban
3.8. Mohay Anikó, Hubay Miklós Péter Többnyelvű névtérállományok, szemantikus adatpublikáció és keresőoptimalizálás a Petőfi Irodalmi Múzeumban
3.8. Horváth Ádám Online katalógusok felhozása a felszíni webre
3.8. Horváth Ádám Szemantikus technológia alkalmazása az online katalógusban
3.8. Fejes Judit, Balázs László Róbert RDA-alapú feldolgozás a KOHA integrált könyvtári rendszerben
3.8. Fellegi Zsófia Virtuális kutatókörnyezet tudományos szövegkiadásokhoz – az Arany János kritikai kiadás digitalizálásáról
3.8. Mohay Anikó KOHA integrált könyvtári szoftver használata a DigiPhil projektben (Katalogizálás, bibliográfiák építése)
3.8. Ungváry Rudolf Névtérkezelő készítésének nehézségei
3.9. Laskó Judit, Vajda Lőrinc A MeRSZ online könyvtár fejlődése és sikerei
4.5. Takács Ákos Docker klaszter felépítése a Rancher bevezetésével a PTE egyetemi könyvtárában
4.5. Takács Ákos DSpace fejlesztése és üzemeltetése Docker segítségével
5.2 Máray Tamás Hogyan fog Európa az élre törni a HPC világversenyben?
5.3. Péter Róbert Az AVOBMAT (Analysis and visualization of bibliographic metadata and texts) bemutatása esettanulmányokkal
5.5. Szeberényi Imre, Gelencsér Szabolcs CIRCLE + OpenStack = CircleStack ?
5.6. Barta Endre Big Data a genomikában – a legújabb kihívások
5.7. Gál Zoltán SLURM ütemezővel vezérelt HPC terhelésének elemzése TensorFlow alapon
5.7. Kusper Gábor, Iszály György Barna, Bednarik László A SAT probléma megoldása CSFLOC algoritmussal Java8 Stream API használatával
6.2 Leitold Ferenc, Hadarics Kálmán Elosztott fenyegetettség felmérés
6.2. Csirmaz László Leolvadtunk – biztonsági rések a processzorokban
6.2. Koczka Ferenc A támadás örökzöldje, a social engineering
6.2. Kadlecsik József Merre tovább Linux tűzfalak?
6.4 Bajnok Kristóf, Frank Tamás Az eduID újdonságai
6.4. Molnár Péter, László Attila, Kovács Krisztián, Farkasfalvi Balázs Az eduID mindennapi alkalmazásokban
6.5. Rigó Ernő, Bisztray Frigyes, Ormos Pál Beszámoló a Hun-CERT 2017 évi tevékenységéről
6.7. Szabó Gyula HEXAA, attribútum szolgáltatás az eduID szövetségben
6.7. Pulai Gábor Network design and modelling with Cisco’s PacketTracer – Hálózattervezés és modellezés Cisco PacketTracer-rel
6.9. Roskó Tibor Adattárházak közötti együttműködéssel a GDPR-megfelelőségért
7.1. Horváth Gábor IoT-vel segített üzemeltetés
7.1. Lajber Kristóf, Lajber Zoltán IoT megoldások intelligens járműfejlesztésben
7.8. Ács György Miben több a jövő hálózata? I.
7.8. Tóth Levente Miben több a jövő hálózata? II.